hasse min vän...

....oj så kul det är med marknadsafton. att få gå runt i centrum och bara vara. titta. ha trevligt. sätta sig med en glass eller köpa en åh så god donut. vildhasses korv, åh vildhasses korv.... ge mig nu...  marknadsnougat, "lyckopåsar" you name it and i love it. och nu skiner ju till och med solen  och det är riktigt varmt ute. jag bara räknar ner minuterna (timmarna) tills jag slutar och ska möta kära mor m familj på stan och leta efter cool väska och fräsha sommarskor och bara njuta av den fina marknaden. kanske man kan kolla lite på jeans också om man är snäll. kanske. jag vill iaf köpa med mig lite god korv från hasse hem. får ju ha den ifred då mannen inte äter kött. that's good.
det är så mysigt asså. det blir som förr. bord med handgjorda prylar, kamareller, träleksaker och massor med folk samlade på ett litet torg. haha.. så roligt. det finns dock två saker jag inte tycker om med marknadsafton; trängseln (folk kan vara så jävla jobbiga asså) och karusellerna. fast när jag tänker efter så hatar jag bara att åka dom inte att dom finns där. det är rätt snyggt faktiskt med coola ljus när det blir lite mörkt och musik så man slipper höra allt folk som gapar. mannen min ska iväg och måla en folkabuss så han behöver inte följa med och gå efter mig och tjata om att han ska få gå och ta en öl nå'n stans.
men tänk, tänk om han inte kommer. hasse kanske bara kommer på vintern. nääh, han måste komma. hasse, du måste komma. jag är så sugen.. kom.. för jag längtar.
jag längtar jag längtar jag längtar... 'till next time folks...


korv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0