tips och råd..

..
tänkte ge er lite råd och tips... lite iaf.. =)
igår var det mycket att göra på jobbet så då blev det inget skrivande.. ett råd till er som stressar och har mycket att göra; meditera.
jag kan inte erkänna att jag är jättebra på det. men en gång i tiden så var jag det.
ett annat tips är att när ni väl har tid över; lägg er i en mysig park på en filt med lite picknick och försvinn i en bok. man glömmer allt jobbigt då och blir allmänt lugn och glad.
boktips;
 
en klassiker som alla måste läsa minst ett par gånger i sitt liv... ger upplysning...
 
ännu en bok från paulo coelho, han är mycket bra. denna bok har ett bra budskap.. lite svårare men åh, så bra..

james frey har gjort självbiografier när de är som bäst.. den här boken ger en perspektiv och får en att inse hur bra man har det.. ett absolut tips...

ja, när du läst tusen små bitar så kommer du inte att kunna hålla dig ifrån den här. min vän leonard är en kanonbok som man lätt fastnar i. läste ut den på nolltid. har allt. james frey är så underbar och skriver så bra.

ta mina råd. just nu håller jag på med paulo coelhos veronika bestämmer sig för att dö. är säkert asbra men it's to soon to tell...
anywho.. styrde ny soffa och hörnbord igår. här ser ni bärhjälp özger och mannen som kopplar av efter tung förflyttning med ett varsitt glas rött, werther's och en skål körsbär.

sen tänkte jag ge er lite tips angående skönhet och hudvård. ungefär eller nått så'nt.. =)
jag har hela mitt liv varit beroende (typ beroende iaf..) av att smörja in läpparna så fort de blir ens lite torra. har provat allt från labello & lypsyl till vaselin och försvarets hudsalva. men nu har jag, för ett tag sen hittat det ultimata.

till vänster ser ni elizabeth arden's eight hour cream skin protectant (fungerar både till ansikte, läppar och i krisfall till händer, men helst inte...). tänkte styra originalburken, limited edition men får typ bacillskräck när saker kommer från burkar och man måste stoppa ner fingrarna hela tiden.. usch.. big no no. styr tuben, lite baciller där med men tvätta fingrarna innan så är den kanon.. =)
till höger ser ni usa's chap stick. superskönt, luktar asnice (killarna kommer bli tokiga) och med spf 15. skitbra. detta är jordgubb men kör annars alltid körsbär. mmmm. det tråkiga är att de bara fins i usa. =) fanns i sthlm och kanske finns nått liknade men just detta och det som jag vill ha finns bara i the states. men min kära vän denise, som åker dit ibland köper med ett lager till mig. använder bara dessa ibland så de räcker ganska länge.. skitbra..
that's all for now. sist men inte minst, här har ni min utsikt om dagarna..

så roligt har jag.. yippie-ki-yeay för mig...
men nu är det helg om några timmar- ergo - vin, grill i parken och mys i nyinredda lägenheten...(ska dock jobba imorrn men det kommer gå fort och är totalt på mina villkor..)  så inga sura miner.. hörs my friends.. stay cool and stay beautiful..

yeay.

Kommentarer
Postat av: Maja

håller med, hade inte varit fel om havet eller en pool ingick när man beställde bikinin haha! :D inget vidare sommarväder hos dig heller eller? jag väntar på att sommaren ska dra igång här..bara massa regnmoln :(

2007-06-29 @ 12:36:27
URL: http://majapirayan.blogg.se
Postat av: Maja

trist... vi brukar grilla med vår elgrill på balkongen så käkar vi inne :D om det är dåligt väder..annars blir det parken ;)
vad jobbar du med?

2007-06-29 @ 13:32:07
URL: http://majapirayan.blogg.se
Postat av: Julia

hej! Läste det du skrivit om dermalogica-produkter på Sarahs blogg. Jag skickar efter dermalogica från en sida som heter www.jerseybeautycompany.co.uk/
där är produkterna billigare än på den sidan som Sarah tipsade om. Dessutom betalar man ingen frakt. Jättebra sida! det tar 2 till 10 dagar att få grejerna. För mig tog det 5 dagar sist.

2007-06-29 @ 15:00:03
Postat av: Maja

aha, låter ju rätt schysst ändå :) och bra att man kan bestämma lite tider själv..någosånär..;) Själv jobbar jag just nu på ica kvantum, sommarjobb+extrajobb under studier.. annars läser jag till folkhälsopedagog och är klar om ett år :)

2007-06-29 @ 17:03:36
URL: http://majapirayan.blogg.se
Postat av: Richard

Ok, jag är alldeles för full för att läsadina grejer, gör det imorn, men här är min adress till min blogg: www.rillek.wordpress.com tror jag fick in den rätt där. Check it out. Yeah! Imorn ska vi supa ännu mer och sjunga singstar så grannarna hoppar ur sängen. Fan måste sova. trött och full...

2007-06-30 @ 02:21:05
URL: http://www.rillek.wordpress.com
Postat av: Linnéa

Tack Julia. Kollade inte sidan och det var nog lite billigare ja. Soft att få tips sådär.. Ska beställa snart.. Har du ingen blogg? Fixa. =)
Ha't nice.

2007-07-02 @ 13:09:23
URL: http://modjiff.blogg.se
Postat av: Julia

har inge blogg tyvärr, utan går bara in och smygläser på andras, hihi :)
kram

2007-07-02 @ 14:05:56
Postat av: Linnéa

aja..ok.. =) hehe men d e ok det också.. hoppas du gillar min blogg då.. =) och har du mer tips så uppskattas det.. ha det bra. kraaam

2007-07-02 @ 14:13:43
URL: http://modjiff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0