alkohol.

vitt vin; lindemans. baileys. skojbej-cider. tuborg grön. carlsberg. drinken x1; hallonvodka, färskpressad lime och sprite. tequila rose. lakritshots. det finns mycket att välja på och alla har sina favoriter. alkohol är härligt. men farligt. skönt men så hemskt. roligt men så otroligt tråkigt. tänk alla de gånger som man varit full. för full. lagom full. alldeles för lite full. oavsett så stämmer det där angående att känslor förstärks av alkohol. är man glad och dricker så blir man jätteglad. däremot om man inte är taggad och kanske är tom lite tjurig eller nått, så blir det bara kaos om man försöker fixa problemen med alkohol. det slutar bara med att man blir apatisk och har tråkigt. och om man kommer in på en fest t ex med en taskig attityd så är det mycket svårt att komma ur det och då bara blir bara hela kvällen sug.
igår var en asbra dag. ledig tack vare att jesus for hem till far sin. fixade lite i hemmet på dagen, åkte sen till raw;lager 157, nyöppnat i örebro och köpte skor och kläder. najs. sen hem,åt gott och sen satt jag framför vänner och simpsons med ett glas vitt,skål popcorn och kedjerökte. blev heller inte störd av att min underbara man satt bredvid med ett glas rött och kramade på mig. blev rätt slirig fan och nu måste jag sitta på jobbet och kämpa. haha. gör fan ingenting. imorrn ska jag repa med "bandet" som min man har döpt till "alice in the older-land". internt och kul. ikväll blir det supa igen. yeah!
fyller år snart och kan för allt i världen inte komma på några bra grejer som jag önskar mig. än så länge har jag; elvisp, prydnadsälvor (eller en riktig) pengar till att skugga min tattoo, bok.... kul eller? njaaa. vill ha en dator men kan förstå om min kära familj inte vill slänga ut så mycket pengar på lilla mig bara för att jag fyller 21. ynkligt att fylla så ospeciellt. nu måste jag vänta tills jag fyller 30. längtar inte. jag vill vara typ 26 hela livet. möjligtvis 27. men inte mer. äh skit i allt det här, ämnet är alkohol. skulle egentligen bara säga att alkohol finns på olika sätt; en 3,5:a i solen, ett glas vin på fin middag, en drink på krogen, en baileys med mjölk framför en bra film eller en tequila rose på en hetsig förfest. oavsett vilket så är alla nice och allt som involverar alkohol kan blir så great om, och här kommer om'et; man kan kontrollera det. tjatmorsa är jag, jag vet men det är faktiskt sant gott folk. så mitt råd är; sup! men sup bra. det blir roligare då, för alla. haha... vilken tönt jag är. märker ni hur splittrad jag är... skit samma gör bäst ni vill då blir det bäst... om man gör som man vill... (inte så kul att somna bakom en container, rånad och frusen dock....) men fan, kör så att det ryker. botten upp. jag ska't iaf. helg om 2 h så vi hörs på måndag då sega jag inte fixat internet hemma än.... simma lugnt...

cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0