give me..

ge mig sommar, nu. ge mig ett par svarta reeboksneakers, snart. ge mig en cool vår/sommarjacka, om typ några veckor. ge mig lois & clark på dvd, alla 2 säsongerna, så snart som möjligt. ge mig ny musik, omgående. ge mig en laptop (helst mac om jag ska vara ärlig men säg inget till min man), på min födelsedag. ge mig ett tiotal nya filmer, när det regnar. ge mig kärlek, varje dag. ge mig nytt folk, när som helst. ge mig bättre kondition, när jag förtjänar det (när jag slutat röka alltså). ge mig pengar så jag kan bygga mitt torn i ariaparken, ungefär om några år. ge mig ett bättre jobb, i höst. ge mig ge mig ge mig. så mycket jag vill ha. så lite jag kan få. förstår ni vad jag menar med att vi aldrig får nog. vi ska bara ha och ha och ha. och jag vill verkligen ha alla dessa grejer och tusen till även fast jag innerst inne och egentligen mycket hellre vill vara som dom där jävla munkarna. ni vet, att inte äga, inte ha grejer, inte känna kraften av att vilja ha hela tiden. det önskar jag mig, att bli nöjd med tillvaron. kanske inte till 100% nöjd för det är nog ingen, men ganska nöjd iaf. slippa känna det den där känslan av saknad hela tiden. tänk er att sluta vilja ha och istället kanske bara ge. hm. det skulle vara nice. att ge folk allt från snälla ord till fina presenter. vet ni vad det kallas, generositet. den egenskapen skulle man ha eller hur. och även om man har den så får man aldrig nog av den. skulle önska mig en helt ny värld om jag fick önska mig vad jag ville. en helt ny värld. en ny start. new beginnings you know. remember yourself. remember everyone else. remember me.



 

ge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0