lycka.

lycka är svårdefinerat men ändå så enkelt att uppnå. tänk er själva att ni får frågan; är du lycklig? oftast måste man tänka efter innan man svarar. man måste veta om personen som frågade menar lycklig med jobbet eller lycklig med lägenheten eller vad det nu kan vara, för gud, man kan ju inte vara rent allmänt lycklig. kanske kan man vara lite nöjd med vissa saker men inte alla. på en gång iaf. jag tror att man blir bortskämd, svår att göra nöjd. jag har tänk flera gånger (och jag vet att jag inte är ensam) " om jag bara kunde få det, eller om jag bara kunde förändra det så skulle jag vara lycklig " men om man sedan får som man vill så dyker något annat upp. jag tror att vi människor alltid måste ha något att klaga på. det är nästan fult att vara glad och känna lycka. tycker man om sitt jobb är man skitkonstig. tycker man att man är snygg så är man dryg, kaxig och alldeles för självsäker och om man mot förmodan skulle tycka om sin kropp (även om man inte ser ut som nå'n jävla fotomodell eller skådis) så är man ju helt sjuk i huvuvdet. och vänta, är man lyckligt kär och har ett bra förhållande, ja då är man en toffel och "sviker alla sina kompisar för att man vill vara med sin pojkvän/flickvän........"
sen finns det ju gränser på allt men hänger ni med?
jag ska berätta om saker som gör mig lycklig.... en mysig film när det regnar ute, ett par nya jeans som passar perfekt, en solig och lagom varm dag, en skitgod frukost, en kram från någon man tycker om, en bra hårdag, att vara pigg på morgonen, en aaaasgod snus (iaf innan jag slutade), en skitbra låt på hög volym i mp3:n som räddar en hel dag då man sitter på bussen till ens förbannade jobb, en prince gold efter maten, en kall öl ute i parken, ett glas vin och en god bok, en strand, att bada, herregud sex! en smal-dag (ni vet så'na dagar då man känner sig allmänt smal istället för de andra dagarna då man har uppblåst stressmage..), kolla i H&Mkatalogen, att vara/bli kär, att hitta en hundralapp i en gammal väska/jacka (eller fuck, till och med en tjugolapp), och tänk er att man är på väg hem, man är jättesugen på vafan man nu gillar, och man vet att just det som man vill ha är slut där hemma och man orkar verkligen inte åka och handla, man bestämmer sig för att gå hem och dö och när man kliver in så trampar man på alla räkningar men oj, underst där ligger det senaste numret av cosmopolitan och i ögonvrån ser man vardagsrumsbordet och på det ligger det, det som man ville ha, det som trodde var slut (det kan alltså inte vara något som måste vara i kylen men ni förstår eller hur?) och man bara ler för sig själv av lycka... och det bästa av allt, det som gör en mest glad (uppenbarligen) är ju att skratta.. tänk på de gånger som ni har legat och rullat runt på golvet av skratt, de gånger ni har fått träningsvärk i magen av skratt och alla de gånger som har varit så roliga att man aldrig glömmer dom... det är lycka det... att skratta... kom ihåg det, att skratta, för är man glad så blir livet så jävla mycket roligare...


 

le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0