ri-dieten..

är den dieten jag ska gå efter..
den är väl ungefär som atkins men min vän richard..
(rischard som jag uttalar det.. å ri som jag kallar honom...)
gjorde om den lite antar jag och för honom fungerade det superbra.. =)

detta är alltså det jag får äta under närmaste 2 veckorna;
* kött, fisk, fågel
* ägg
* sallad av alla dess sorter
* kryddor å tillbehör som ej innehåller socker
* nötter, solrosfrön å pumpakärnor
* oliv, solros, linfrö & rapsolja, även smör
* bär
* kosttillskott ex; proteindryck
* proteinbars
* kolsyrat vatten

and that's it...
kommer bli hårt men jag har siktat in mig på att klara det.. =)

min mor, som är hälsoexpert säger följande;
'atkins diet är farlig. hjärnan lever på kolhydrater och tar du bort dom helt så kommer du att må jättedåligt..'

och visst, min kära moder brukar ha rätt..
(hon gjorde även en egen diet till mig, som faktiskt lars ska köra på..)
men jag kör på ri-dieten ändå..
för att;
1. richard gick ner 2,4 kg på en vecka (utan att gå hungrig/svälta sig)
2. det handlar om ynka 2 veckor, sen tar jag tillbaka några kolydrater igen..


så vad tycker ni?
är det inte duktigt av mig om jag klarar det?
(måste tilläggas att jag nu för tiden äter godis VARJE dag och skräpmat relativt ofta...)

ska även powerwalka/jogga/promenera ca 60 min varje dag...
yeay för mig!!

har vägt mig och mätt runt midjan så vi får se siffror på att det händer nått... =)
(ja, jag är en nööörd...)

jag känner mig faktiskt hoppfull..
så kardan, nu kör vi..
(snart iaf.... imorrn börjar det...)

ps. jag gör inte detta för att jag tycker att jag är tjock
eller för att jag vill bli pinnsmal..
utan främst för att må bättre,
bli nyttigare å ja,
gå ner liiiite =) vikt.. ds.


önska mig lycka till!!


kolhydrater.

Kommentarer
Postat av: Julia

lycka till! smart att skriva om det i bloggen då får du väl lite extra motivation att hålla dej till det där hu :D

2007-09-24 @ 12:30:28
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0