right or wrong...

om jag vill något..
jag har en åsikt, en vilja..
men sedan inser jag att om jag gjorde något annorlunda så skulle det bli ett bättre val..
borde jag inte då vilja göra det som är bättre?
eller skulle jag kanske vilja göra det som var ett mindre bra alternativ?
det alternativet som kanske var dåligt eller i alla fall sämre...?
varför göra fel?
dåligt?

vill man inte göra det bästa och det som är mest rätt?
oavsett vad man ville från början eller kanske tror att man vill...
det finns ju liksom inget rätt eller fel val,
men om man kan göra det bästa av en situation,
borde man inte göra det då?
borde man inte vilja göra det då?

jag bara undrar...


vilja.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2009-12-21 @ 12:33:27
URL: http://jonas.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0