happy anniversary..

just d ja, idag fyller den här bloggen 1 år..
jag har ju bloggat beydligt lägnre än så men man måste ju fira just den här sidan..
jag lägger in första inlägget här för er som inte var med då... =)

new beginnings.

jag tror på det... att man börjar om, får en ny start... en andra chans.. alla är värda det och alla borde prova det nå'n gång... jag önskar ibland att nått extremt kunde hända mig, inte som att vinna en massa pengar eller så utan mer något som gör mig till en bättre människa. en människa som kan uppskatta det hon har, som kan slappna av och inte stressa sönder sig över i princip allt och en människa som kan älska och bry sig om sina medmänniskor. på riktigt. ibland blir jag förundrad över hur vissa kan vara så naturligt goda, välvilliga och allmänt snälla. det är dom personerna som jag ser upp till. som alla borde se upp till. som visar att det går. jag tror nog att ingen människa är helt god. alla är vi onda bara det att vi måste lära oss att kontrollera det. kontrollera ilskan och det onda. för det är då som vi kommer uppnå lugn och frid i själen. det är först då vi kommer känna oss värda att leva och njuta av varje dag som om det vore den sista. för även om jag tycker det är urlöjligt när folk säger det så stämmer det; man borde leva varje dag som om det vore den sista och jag vet att det är svårt för oss "vanliga" människor som måste jobba 8 h / dag för att överleva, men man borde göra eller upptäcka något nytt varje dag...
jag minns för ett tag sen hur fascinerad jag var över att jag lärde mig någonting nytt varje dag, det kunde vara bagateller men ändå, tänk dig att inse att du lär dig något nytt varje dag och faktiskt uppskattar det...
ja, det är mycket nu.. men tänk dig, ny kunskap varje dag... som du faktiskt har nytta av (till skillnad från den där jävla liggande stolen.....) och kan vara glad över, det skulle va nått va? jag tror det.......


rock.

ja ett mycket bra inlägg om jag får säga det själv.. =)
nästan på minuten 1 år sen jag skrev det...
enjoy och grattis till bloggen MODJIFF....!


one.

Kommentarer
Postat av: larts

grattis lill-smophan! du er en kjempe! undrar vad du säger om ett år..? :)

2008-05-14 @ 13:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0