krokben eller hjälpande hand...?

jag blir så ledsen när folk är elaka...
när folk med flit gör taskiga saker mot andra..
varför ska vi hålla på så iställer för att vara snälla och hjälpsamma mot varandra?
nej, jag är inte perfekt och jag önskar verkligen att jag kunde "practice what I preach"..
men det är svårt, för oss alla självklart..

blir bara så otroligt upprörd när jag märker att folk ljuger mig rätt upp i ansiktet och försöker göra dumma saker mot mig.. samtidigt som de låtsas bry sig...
falska människor, det är det värsta jag vet..
var hellre otrevlig och tala obekväm sanning till mig än att vara falsk..
fy! det är hemskt...

mitt råd till svenska folket är att lära sig att bry sig..
villkorlöst..
man ska inte behöva vara skyldig någon något för att bli älskad eller hjälpt..
vad har hänt med mänskligheten...?
det är inte ofta nu för tiden som jag får hopp om folk asså...
snälla alla, skärp er.
hjälp mig att skärpa mig.
vi måste hjälpa varandra att göra en bättre värld..

jaja, ursäkta om jag låter dramatiskt...
men ja, det är ju faktiskt och tyvär sant det jag säger...

helping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0