Jag är inte klok

Jag är fanimig inte klok nånstans asså..
Ni som känner mig vet hur jag är när det kommer till mitt hår.
Jag har haft alla slags hårfärger och bytt från blondt till brunt varje vår/höst varje år sen jag var 13 år..
I höstas typ, sept kanske, slingade jag mitt mörka hår och fick typ denna färgen;

Å jag var väldigt nöjd.
Sen typ i feb nu i år, så var jag uttråkad å min syrra skulle färga rött så jag bestämde mig för att köra mörbrunt,
lite för att jag var bored å lite för att jag vet att Lars gillar det mörkt..
Å då blev det såhär;

Jag ångrade mig DIREKT.
Hade denna färg i typ 2 veckor sen gjorde jag en superfärgning,
avfärgning, toning och blonda slingor på det..
Då blev det såhär;

Å jag var nöööjd.
Jag tänkte att detta är rätt. Jag vill vara ljus.
Men eftersom att jag färgat och slingat så blev utväxten snabb å tydlig och jag var tvungen att slinga det igen nu för typ en vecka sen..
Då blev det väääldigt ljust. Jag kände att okej, det kanske lägger sig.
Men njee, å jag kände att håret inte passade varken min personlighet eller min hudton..
Så jag tänkte okej, jag lägger i en toning, en mörkblond/ljusbrunaktig färg...
Å då, då gott folk, blev det GRÅTT.
Kan ni tänka er, grått. Shit asså. Jag fick panik. (Detta var igår btw)
Så jag färgade om det imorse, med en guldblond färg å det var efter det fortfarande grått.
Jag dog, nästan.
Rättare sagt gick jag till affären å köpte ytterligare mer färg.
Denna gång varm brun som den hette..
Aaaah nu är det mörbrunt liksom, inte mellanaktigt som jag ville..
Å det lyser fortf igenom grått. Jag blir tokig.
Jag vill vill vill raka av mig allt nu.
Får alltså färga det IGEN imorrn.. Å ha uppsatt tills dess..
Å blir det inte bra då, då lovar jag att det ryker asså...
Så jag har alltså färgat håret 8 ggr (9 med imorrn) sedan slutet på februari...
Sick. I'm sick.

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Richard

Åh nej, vad som helst, men raka inte av det!

2009-04-16 @ 00:49:41
URL: http://www.rillek.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0