Förbjud alkohol, legalisera cannabis


Låt mig va!
Jag skadar ingen annan.

Låt folket säga sitt om vad de vill

Polisen dom, jagar mig som en skurk.

Fråga mig hur, fråga mig när, fråga vad jag gjorde där.
Men spelar det nån roll när jag själv har full koll?

Dom säger, du är sjuk och kriminell, laglös och saknar moral.
Det e förtal, med detta hemska system kan jag aldrig va lojal.
För på, fredag eftermiddag, Svensson på krogen går,
För att sedan bäras ut på en bår.
Han e så himla packad att han inte kan stå.
Men det är helt okej för det tjänar staten på för dom har
tagit skatt på det han druckit under kvällen.
Det är så det funkar dessa samhällen.
Håva in cash men aldrig ta smällen.
Men inte släpa på örter för det kan dom aldrig tjäna på,
för den kan jag själv så i mitt hems lugna vrå, dom är rädda
att folket ska upptäcka, ett alternativ, till att vara full och däcka.
Ett alternativ som gör dom gogs, vad gör dom då när folket har förstått
hur dåligt dom har mått, hur dåligt dom har mått.


Ur en av Ras Crickets låtar.
Jag blir så sjukt frustrerad.
Jag orkar fan inte ens ta upp det som stör mig.
Jag ska ju för bövelen lägga ner här snart så jag spar mina åsikter till de som orkar lyssna på mig live.
Men fuuuuck vilket jävla samhälle vi lever i.
Tjooooooooooooo dö.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Står Du för rubriken?

2009-07-13 @ 08:34:46
URL: http://oskarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0