Att välja.

Varje morgon bör vi vakna och säga till oss själva:
Du har två val idag.
Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör. 
Vi bör välja att vara på gott humör.

Varje gång det sker något dåligt, kan vi välja att vara ett offer eller dra lärdom av det. 
Vi bör välja att dra lärdom av det.

Varje gång någon kommer och klagar hos oss,
kan vi välja att acceptera deras klagan eller så kan vi välja att peka på de positiva sidorna i livet.   
Vi bör välja de positiva sidorna i livet. 

Livet handlar om val.
När vi tar bort allt runt omkring är varje situation ett val. 
Vi väljer hur vi vill reagera på situationen.

Vi väljer hur folk skall påverka vårat humör.

Det är vi som väljer om vi vill vara på bra eller dåligt humör.

Till syvende och sist är det vårt val hur vi lever våra liv.  

Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga. Matteus 6:34

Egentligen är dagen idag den morgondag som vi bekymrade oss för igår.

Ja, tänka sig så lätt det är.
Imorrn ska inte jag vara rädd, nervös eller arg.
Jag ska heller inte ha ångest.
Jag ska vara glad, hjälpsam och sen ska jag inte tänka några dåliga tankar.

Eller kanske är det inte så lätt?
Eller väljer man det också kanske?
Kan vi välja om det är lätt eller svårt att välja att vara glad och positiv?
I ask you, who has the answer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0